TORSDAGSØKT TIL DEG

Jeg er i gode treningsrutiner igjen og det føles skikkelig bra! Meg og trening har i kjent stil gått opp og ned gjennom alle år, spesielt etter jeg brakk armen for ett år siden så har jeg aldri kommet meg skikkelig i gang igjen. Og latterlig nok føler jeg meg bedre nå enn når jeg trente fem ganger i uka, noe som har gjort at jeg ikke føler jeg må trene like mye lengre. Så fremover må jeg rett og slett finne en litt annen måte å trene på enn hva jeg har gjort tidligere. Jeg vil ikke bygge meg så ‘stor’ som jeg en gang var, og heller fokusere mer på ren konisjonstrening kombinert med crossfit. Det tror jeg blir en fin løsning for meg som bygger muskler helt ekstremt lett og heller ikke orker å gå på noen som helst diett…. Haha! Uansett, i går hadde jeg en super crossfitinspirert økt på hjemmegymmet, og siden dere har etterlyst treningsøkter her på bloggen – tenkte jeg å dele den med dere.

WORKOUT OF THE DAY

100 american situps ♥ 90 kettlebell swing ♥ 80 squat ♥ 70 air squat ♥ 60 hip thrust
50 deadlift ♥ 40 pushups ♥ 30 clean and press ♥ 20 utfall ♥ 10 burpees

Jeg har superlette vekter på dette, en stang på 20 kilo med 5 kilos vektskiver på hver side. Jeg har med andre ord blitt relativt svak i forhold til det jeg en gang var, tidligere hadde jeg hele 70 kilo på markløften når jeg gjorde en sånn økt. Men målene har endret seg og nå trener jeg utelukkende for å trene meg opp igjen etter et stygt armbrudd og få tilbake både styrke og kondisjon igjen. Så, tilpass vektene etter hvor du er – det er mitt beste tips. Hele økten skal gjøres så raskt du klarer, og alle øvelsene må fullføres før du går videre til neste. En real svettefest! Tar du utfordringen? 🙋🏽‍♀️

10 kommentarer

  1. Hehe..Jeg hadde ikke sjangs til å fullføre denne økta🤣 Greide ikke å bevege meg mer etter 60 situps… Alle de andre øvelsene ble halvert,og pushups greier jeg bare på knær..4 stykk. Jaja 😅 Har så lyst til å begynne på Crossfit,men jeg tørr ikke. Kjedelig når andre bruker 20 min på dagens WOD,mens jeg sikkert trenger 3 timer. Skulle ønske alle heller fikk en gitt tid, og så kunne vi heller sett hvor mange repetisjoner vi greier på den tiden.. Sånn at alle ble ferdig samtidig. Kjedelig å være det svakeste ledd i en gruppe😅
    Synes du er flink jeg! Sprek!:)

    1. kristinaandersen

      Heii Lone! Jeg tar også pushups på knær, det gjør nok de aller fleste på en sånn økt 😀 Helt supert å halvere antall reps hvis det er riktig for deg. Man skal aldri måle egen form etter andre, heller konkurrer mot deg selv – det gjør jeg! God klem <3

  2. Höres ut som en veldig fornuftig plan, Kristina! Bedre å tenke langsiktig enn å må löfte mest mulig oftest mulig. Da kommer smellene oftere hvis motet ikke er 100% hele tiden. Og det er det jo for de färreste! Low key kan väre en goood lösning, og heller overaske seg selv innimellom! Det er deilig! Good job pretty! 😉
    Heia, heia deg! Klem til deg, goding! <3

    1. kristinaandersen

      Sant vel 😀 Ha en suuper dag, Beate <3

  3. Elisabeth

    Veldig inspirerende skrevet 🙂 hørtes ut som en mega god plan og målsetting for veldig MANGE – tekst og øvelser traff midt i blinken, haha 🙂

    1. kristinaandersen

      Så gøy du likte det Elisabeth <33

  4. Tar du disse øvelsene sammenhengende eller tar du pause innenfor hver øvelse? Sykt mye reps😫 du er sprek!

    1. kristinaandersen

      Har liten pause når jeg trenger det, noe som fort kan bli ofte 🙂

  5. Hva slags vekter bruker du på squats ettersom du først tar squats og så air squats? 🙂

    1. kristinaandersen

      5 kilos vektskiver på hver side 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *