MIN FASTE FROKOSTRUTINE

Jeg har kanskje vært helt ute å kjøre med treningen de siste fem månedene, men til tross for det så har kostholdet mitt vært helt prima. Veldig merkelig sånn med tanke på at jeg hele livet mitt har vært rå på trening og heller ganske dårlig på kosthold, hehe. Men nå er altså rollene snudd om og selv om jeg savner å være flink med trening også, så trives jeg mye bedre med meg selv når jeg har et sunt og godt kosthold som tilfører kroppen masse bra.

 MIN TALLERKEN ER LASTET MED ..

blomkål, brokkoli & tomat.
paprika, gulrot & egg.
smoothie laget på en skyr, bringebær,
spinat, rødbeter og avokado.


Dette har vært min faste frokost/lunsj de siste ukene, og jeg er så glad jeg en dag i januar fant ut at jeg skulle bli flinkere til å få i meg grønnsaker. Det har jo alt å si på energien! Nå må jeg bare få gang på treningen også, så så skal jeg si meg strålende fornøyd med egen innsats. Jeg er faktisk straks på vei for ukens andre økt, i dag blir det 40 minutt på mølla og styrke på underkropp. Bare å henge i, så blir det nok gøy igjen før jeg vet ordet av det! 😅💪🏼

20 kommentarer på “MIN FASTE FROKOSTRUTINE

    • kristinaandersen skriver:

      Nei, ikke i det hele tatt hvis du f.eks tar litt funlight saft i sammen med vann. Kamuflerer hele smaken 😀

    • kristinaandersen skriver:

      Jo, den ligger ute nå <3 Tekniske problemer på morgenen, men tror det skal være helt løst nå 😀

  1. kristinaandersen skriver:

    Lavkarbo? Absolutt ikke 🙂 Spiser vel egentlig alt. I dag ble det det du ser til frokost, smoothie til lunsj og nachos senere i kveld til middag liksom. Så ingen lavkarbo her i gården :p

  2. Anita skriver:

    Hvis du virkelig mener det, så…. du skriver at kostholdet ditt har vært «helt prima» i det siste. Folk som har et «helt prima» kosthold trenger ikke kosttilskudd (så lenge vi snakker om prima næringsmessig). For eksempel dekker 100g egg mer enn dagsbehovet for vitamin B12, og grønnsakene du har på tallerkenen inneholder nok mer enn daglig behov for C-vitamin (vanskelig å si hvor mye mat det er der..men spesielt paprika er rikt på C-vitamin.) Og dette er jo bare frokosten din, hvis den er representativ for kostholdet ditt generelt, så kan jeg ikke skjønne hvorfor du trenger piller. Neste gang du reklamerer, så sammenlign gjerne piller og pulver med kosthold;-) Dette føler jeg uansett blir en avsporing, og jeg tror nok du også egentlig vet mer enn du fremstiller det som i kommentarene dine her. Det er ikke meningen å krangle på hva du velger å spise/ta av kosttilskudd, jeg synes bare det er så unødvendig at unge, freshe, sunne mennesker skal reklamere for produkter vi strengt tatt ikke trenger. Du spiser jo sunt, og jeg synes det er suverent at du deler denne frokosten. Fortsett heller å fronte fargerike, sunne måltider! Piller klarer vi oss uten om vi spiser grønnsaker, fisk, ost, egg og generelt ren og sunn mat:-)

    • kristinaandersen skriver:

      Takk for at du deler din mening Anita 🙂 Selv heier jeg på masse bra og sunn mat, rom for å kose seg og kosttilskudd hvis man føler for det. Sistnevnte er jeg avhengig av 🙂 Ha en super onsdag!

    • Jorunn skriver:

      Helt enig enig med Anita! Er så lett å bli forvirra og tro at pulver gjør huden finere, eller at en pille om dagen gjør håret lenger. Det reklameres jo over alt for slike typer kosttilskudd. Men til syvende og sist vil jeg tro det er summen av alt man putter i seg gjennom dagen, mosjon, frisk luft og hvordan man har det med seg selv som avgjør hvordan og hva man «utstråler».

  3. Thea skriver:

    Blir du ikke sulten av å bare spise det der til frokost og smoothie til lunsj? Bare lurer for trenger mattips selv:-) Det så veldig godt, tror bare det hadde blitt for lite for min del i en aktiv hverdag. Det finnes forresten haugevis av forskning på mat, vitaminer og mineraler. Et kjapt søk så finner du det:-)

  4. Josefine skriver:

    God morgen! Jeg eeeelsker frokost! Uansett hvor i verden jeg er, så gjelder morgenstund og frokost. Frukt, grovt brød, te eller kaffe, masse grønnsaker og ferskt pålegg! Yummy! Blei inspirert av smoothien! Å dele frokost- tiden med noen er selvfølgelig hyggelig, men jeg elsker å ha den tiden for meg selv! Ha en strålende dag!

  5. kristinaandersen skriver:

    Åååå nei så irriterende Guro! Det som er så vanskelig med bunad, det er ikke mye å gå på… Haha!! Kjør på med sunn mat og masse bevegelse, så smetter du nok inn i den skal du se 😀

  6. Rebecca skriver:

    Så deilig med litt frokost inspirasjon! Smoothie er jo en perfekt måte å få i seg både frukt og grønnsaker om man er dårlig på nettopp dette. Selv lurer jeg ofte i ting som både cottage cheese, chiafrø og spinat i smoothien til min mann, hehe.. :p

  7. Rita skriver:

    For et inspirerende innlegg!! Spiser en del grønt selv, men mest til middag.. Kjenner at jeg skal innføre litt mer grønt til frokost og lunsj også! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *