DET ER PÅ TIDE Å TA TAK I KOSTHOLDET

De siste tre ukene så har jeg endelig kommet tilbake i normale treningsrutiner etter sommeren, og det var lettere sagt enn gjort. Jeg som til vanlig er vant med å trene fem dager i uka har vært helt ute å kjøre de siste månedene. Og aldri har det vært så forbanna vanskelig å komme igang igjen og faktisk glede seg over treningen. Men nå er motivasjonen endelig på topp og jeg er på trening hver eneste ukedag. Så, da er det på tide å komme tilbake til gode kostholdsrutiner også. Denne gangen bestemte jeg meg for å ta en ting av gangen, sånn til en forandring… Haha! Trening og god mat er viktig for meg, og jeg gleder meg til å fylle bensin til kroppen min og faktisk få energi av det jeg spiser.

•  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •

Jeg kjøpte masse god mat i helgen, og fylte på litt nødvendigheter i dag også etter trening. Så jeg tenkte å vise dere ukens kjøleskap! Middager er også handlet inn, og det blir ensformig akkurat denne uken. Jeg prepper alle middagene mine i dag og har alt klart fire dager fremover. Det blir karbonadedeig, søtpotet, paprika, sopp og masse krydder. Kjedelig tenker du kanskje, men kryder du det riktig blir det faktisk skikkelig godt. Det er perfekt å oppbevare i små bokser i kjøleskapet, så tar jeg opp og får i meg en rask middag selv om det er lange dager på farten.

UKENS KJØLESKAP

Ser du noe du liker? Jeg har helt dilla på Skyr, ProPud og Alpro sine yogurter om dagen. Det beste jeg vet! En typisk frokost for meg nå fremover er en stor smoothie etter trening med kesam, bær og masse frosne grønnsaker. Frokost er omelett, knekkebrød med pålegg eller ristet brød med røkt makrell, mellommåltid er yoghurt og kveldsmat blir bær med funlight saft og kesam. Mmm! Fult kjøleskap gjør meg skikkelig glad, og endelig inneholder det freshe saker igjen. Gleder meg til en sunn og aktiv uke! Er du med meg?

37 kommentarer

  1. Jeanette

    skjønner ikke at du klarer å spise ProPud! Det smaker så dritt,ble skuffet når jeg testet det sist uke! Da er det bedre med Yt sin proteinpudding med sjokoladesmak altså!!

    1. kristinaandersen

      Eeelsker de! Syns de smaker som sjokolademousse 😀

  2. Masse godt her👌🏻😉. Takk for tips!😀
    Hva spiser du til lunsj?

    1. kristinaandersen

      Det står i innlegget <3

  3. Digg med fullt kjøleskap, elsker slike innlegg! Hvor får man kjøpt disse variantene av Skyr? Ha en fin uke <3

    1. kristinaandersen

      I Sverige. SÅ sykt gode!! Granateple og vanilje 😀 Ønsker meg samme til Norge!

  4. Hei Kristina! Forslag/ønske til noe dere kan prate om i podden: Hvordan det er å vokse opp på Sørlandet, med tanke på religion! Dette er veldig spennende og fremmed for meg fra Østlandet, og sikkert mange andre. Det hadde vært gøy😊

    1. kristinaandersen

      Det kan vi prøve å få til! Takk for innspill Anette 🙂 Klem!

  5. Jeg er sååå med! Er så lei de dårlige matvanene mine atte hjelpes.. Jeg spiste en fyrstekake alene på en dag, og jeg kjenner jeg blir så oppgitt. Vil ha sukker hele tiden, men det er jo ikke noe bra for kroppen.. :-p Hater at det er så godt, haha!! Så nå skal jeg virkelig prøve å skjerpe meg. Takk for litt boost – det trengte jeg <3 Håper mandagen er fiiin <3
    http://www.charlottetunes.no

    1. kristinaandersen

      HAHAHA! Fyrstekake <3 <3 Heia deg Charlotte! Så får man så mye bedre samvittighet med lørdagsgodiset når man har vært flink resten av uka 😀 Klem!

  6. Hadde vært fint om du kunne dele digge og næringsfulle smoothier/juicer! 😍

    1. kristinaandersen

      Det kan jeg! Kommer i morgen 😀

  7. Masse sunn og god mat der. Det blir bra 🙂

    1. kristinaandersen

      <3 <3

  8. Hei! Digg med fullt kjøleskap, liker også å handle på mandager :):)!, Hvor er vannmuggene fra? Så fine !!

    1. kristinaandersen

      Heii Linn! Ikke sant 😀 DE er fra House Doctor! Klem

  9. ohnooooo har du lagt keto på hylla? Også jeg som var så spent på dine vegner og såg slik frem til oppdateringer om hvordan det gikk, haha!

    Uansett så er jeg veldig glad på dine vegner at du har funnet frem til treningsgleden og føler deg motivert om dagen. Ikke noe som er bedre enn det 🙂

    Klemklem!

    1. kristinaandersen

      Haha jaa! Livredd for å gå på den typiske keto-smellen: gå ned masse i vekt og legge på seg alt igjen når man ikke klarer å holde ut lengre :O Klem!

  10. Hvor er de fine vannkaraflene fra? 🙂

    1. kristinaandersen

      Hei Oda! House Doctor 🙂

  11. Ja 😀 og del gjerne tips! Det er herlig! Ha ei fin veke <3

    1. kristinaandersen

      Like så <3

  12. Skulle så gjerne vært like sterk som deg og tatt fatt i ting. Sier til meg selv ofte at dette er absolutt siste sjokoladebit på lenge – samme med potetgullposen, men det er fader meg ikke lett. . . Blir for mye av det gode (og usunne) på engang, åååh 🙁

    1. kristinaandersen

      Er så enig med deg.. Det er IKKE lett! Men jeg blir så unhappy med meg selv når jeg holder på som jeg har gjort, så jeg trenger det for psyken sin del at jeg tar meg sammen 🙂 Men, U CAN DO IT TOO <3 Klem!

  13. Therese V

    Når komme neste podcast ut? 😁

    1. kristinaandersen

      Litt sen i dag :O Men den er ute nå <3

  14. Therese V

    Never mind! 😁 så at den er kommet ut nå . *gira og utålmodig*

    1. kristinaandersen

      HAHA!! Herlig <33

  15. Cecilia

    Fått enda mer sansen for deg pga podcasten, for et gøyalt par du og Belinda er og skikkelig god profil du viser der <3

    1. kristinaandersen

      Ååå, tusen takk Cecilia <3 Det betyr så mye å høre!

  16. Cecilie

    Burde man oppbevare vitaminer i kjøleskapet? 🙂

    1. kristinaandersen

      Aner ikke, tror ikke det. Bare jeg som har de der siden kjøleskapet er det første jeg går til om morgenen :p

  17. Hei søte <3 Hvordan tilbereder du søtoptetene?
    Digger deg !!

    1. kristinaandersen

      Heii Ane 🙂 Jeg kutter en potet i cirka seks biter og koker. Ikke noe mer hokkuspokkus <3 Men søtpotet er også suuuperdigg som "bakt potet" 😀

  18. Du virker som du spiser veldig mye meieriprodukter i løpet av en uke – som jo er sundt og godt. Men har du noen gang vurdert om du kan være en av de som ikke fordøyer det like godt og derfor opprettholder/øker vekten til tross for mye trening? For det er jo noen av dem!:)

  19. Hvilke krydder bruker du, vakre?

  20. Flink du er!
    Kostholdet er så absolutt helt krise her og som burde taes tak i NÅ, men as uasual så bare een kveld til med godteri og brus kos. 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *