INTERVALL TIPSET

Det er sjeldent jeg drar med meg kamera på trening for tiden. Grunnen er rett og slett enkel – jeg ser ut som en liten dritt når jeg trener. Jeg er dessverre bare ikke en av de jentene som orker å dolle meg før trening. Jeg står opp på morgenen, bælmer iskaffe, pusser tenna, hopper i treningstøyet og sykler til gymmen. Det er alt jeg orker såpass tidlig, hehe. Men jeg vet jo hvor gøy dere syns det er med litt treningsblogging! Så i dag dro jeg med kamera og tenkte å dele en supergøy intervall med dere 🙂

INTERVALL TIPSET

Start med 10 minutters oppvarming, på f.eks 6 km/h og 7 i stigning på mølla.
10 runder med intervaller – to minutter på, et minutt av.
Finn deg en fart du blir greit sliten av å løpe på, f.eks 12 km/h eller hva enn som passer deg.
Når to minutt er gått, går du rolig i ett minutt – før du hopper på mølla for to nye minutter løping.
Gjenta ti drag, før du går rolig ned noen minutter på mølla.
Tungt, effektivt og suupergøy!

Trening er så gøy, og jeg trener kun fordi det gjør meg så utrolig glad! Gir meg masse energi, hodet får koblet ut og kroppen får brukt seg. Og ikke minst så har jeg det så fint sammen med de jeg trener med! Hver ukedag har vi 30-40 minutter med cardio, før vi kjører i gang med styrkeøkter eller crossfit-inspirerte økter. Hva enn vi føler for, vi følger ingen plan i grunnen – men kroppen får virkelig kjørt seg hver eneste dag. Og i helgene? Da er det som regel fri. En fin balanse jeg liker veldig godt 🙂

7 kommentarer på “INTERVALL TIPSET

  1. rrh skriver:

    ‘Ser ut som en liten dritt når jeg trener’ -hahahahaha! Så overhodet ikke, men jeg lo godt av kommentaren:D

  2. Anette skriver:

    Prøvde dette og det var kjempe tungt. Måtte ned på 10 og intervaller på 1,5 min og 1 min pause.. puhh… Så du er sprek og i god form!!! Men takk for tipset!!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *