KJÆRE NORWEGIAN

Da var jeg hjemme igjen i Kristiansand, dessverre uten bagasje. Jeg flyr av prinsipp nesten aldri med Norwegian, de gangene jeg gjør det er det fordi andre har bestilt reisen for meg eller at rutetidene passer ekstremt mye bedre sammen med planene mine. Uansett, i går fløy jeg hjem med nettopp Norwegian og landet på Kjevik. Alle fikk bagasjen sin, uten om meg og en annen dame. Det at baggen min forsvant er ikke problemet, sånt kan skje når som helst – det er kunderservicen jeg reagerer på. For det første hadde ikke Norwegian nok folk på jobb til at de kunne hjelpe oss, så jeg og denne damen ble stående å vente i nesten en time før vi i det hele tatt fikk se et menneske fra flyselskapet. Og når jeg først får hjelp, blir jeg bedt om å fylle ut adressen min – slik at baggen blir levert hjem til meg. Men når bagasjen min kommer, kunne de ikke gi meg svar på. I tillegg til dette, sitter en annen ansatt i bakgrunnen (utrolig lite interessert i å hjelpe oss som faktisk står i kø..), RØYKER på el-sigarett og ler for seg selv mens vi står der for å vente på hjelp. Er det seriøst mulig? Jeg trodde nesten hele greia var en dårlig prank. Det skal ikke være måte på elendig, frekk og håpløs kunderservice! Kjære Norwegian, dere må heller vurdere å skru opp prisene litt – slik at dere faktisk har råd til å ha folk på jobb…..


Uansett, det har vært en fin helg 🙂 Nå håper jeg bare bagasjen min kan komme, jeg har ringt Norwegian flere ganger og ikke fått svar. Heldigvis hadde min lillebror reservenøkkel til leiligheten min, så jeg kom meg hjem til slutt. Avslutter innlegget med noen fine bilder fra siste dag i Oslo, det har virkelig vært en helt fantastisk fin helg

36 kommentarer

  1. Huff. Jeg skal fly med norwegian til Milano imorgen. Håper det går bra!! Men kanskje teit å si, men du vet at du ikke bør sende nøkler og dyre småting med bagasjen?? Men lett å være etterpåklok. Men ja, det verste er servicen. Rart at de aldri blir bedre når de får så mange klager på seg..

    Bestilte pass for over to uker siden, det har jo selvfølgelig ikke kommet, så jeg må til politiet og fikse meg nødpass… Ååååååååå, livets små utfordringer altså.. Sånn er det med impulsive ferier og pass som går ut!! Håper det går bra uansett. Reiser imorgen liksom…

    Klem fra meg til deg, hilsen Anja

  2. Så utrolig dårlig, jeg har selv aldri hatt problemer med Norwegian men vet at flere har hatt det. Hvor er solbrillene fra?

  3. Solveig

    Ser ut som at dere har hatt en fin helg 🙂 Du får begynne å ta bussen så er du sikker på at bagasjen din ikke forsvinner :p Ha en fin uke! 🙂

  4. Skikkelig kjedelig nå sånt skjer. Til neste gang, unngå å pakke verdisaker i innsjekket bagasje, vet det har forekommet mye stjeling av lett omsetlige varer som designvesker og kamerautstyr😁. Både flyselskap og forsikringselskap kan være lite villige til å erstatte så store verdier som forsvinner fra innsjekket bagasje! Håper det ordner seg for deg og at du får alt tilbake! Men å ikke ha husnøkkelen i håndbagasjen, det er bare idiotisk!!!

  5. Huff sånt er så kjedelig 🙁 Men at du tør ha husnøkkelen i bagasjen haha, jeg har alltid panikk for å miste den på reiser så har den i veska og sjekker hele tiden så jeg plutselig ikke står utestengt hahah 😜 har heldigvis aldri skjedd!

    Håper du får den tilbake fort 😃

  6. Marlene Nilsen

    Åååh så utrolig kjedelig !

  7. Så trist du føler det slik Kristina! Nettopp slik oppfatter jeg SAS.

    Begge onkelene mine er piloter, og har eid et flyselskap. Når han ene døde grunnet flykrasj, kjøpte han andre noen aksjer i Norwegian, mens fetteren min er i Widerøe. Folk har splittede meninger om alle selskap, slik er det blitt med mye konkurranse. Men helt enig- kundeservice skal være bra. Men jeg er stor fornøyd, og heller mindre fornøyd med SAS og dems kundeservice. Sovnet på flyet en gang, så skulle flyvertinnen forbi med trallen. Etter HENNE hadde hun prøvd å våkne meg, uten hell. Så da smalt hun likesågodt trallen inn i hodet mitt så jeg våknet med kul, blåveis og en skallebank uten sidestykke. Forbanner den damen den dag Idag 😤

  8. Nøklene har man jo i håndvesken ikke i bagasjen? Er du sikker på at vedkommende som satt der jobbet der? Eller kan det ha vært noen som hverken har tilgang til dataen eller visste hvordan de kunne hjelpe dere? Og hvis de ikke vet hvor bagasjen din er, hvordan tror du de kan fortelle deg når den kommer? Skjønner at det er plagsomt at bagasjen forsvinner, men det hjelper at du tenker litt lenger enn din egen nese…

  9. Camilla Acklam

    Herlighet så dårlig av dem!

  10. Hvor spiste dere på disse bildere? Det så så utrolig godt ut!

  11. Jeanette

    herlighet,det der er jo bare latterlig! Norwegian er jo helt håpløst!

  12. Norwegian-ansatt

    Det ser ut som du må sende klagen din til Kjevik Lufthavn, da det ikke er Norwegian-ansatte som sitter i skranken der. Disse er ansatte av et handling selskap. Handling selskaper hjelper flyene med for eksempel bagasje, blant flere ting.

  13. Er det lenge til svar på spørsmålsrunden kommer ut 😊?

    Angående Norwegian så har jeg KUN positive erfaringer. Har fått booket om når det egentlig ikke var mulig, har fått eksepsjonell god service og alt en trenger. Tror du har vært uheldig de gangene du har flydd 😊

  14. Så på snap at Norwegian hadde rotet bort tre designvesker. Hvorfor tenker du at det er relevant at det var designvesker?

  15. Hei 🙂 så kjedelig , og for en dårlig service noen burde ikke jobbe med mennesker men godt du alltid er så positiv 😊 Jeg bare lurte på om det er noen plass i Kristiansand som selger Marc jacobs vesker ?:). Skal på helgetur dit neste uke og her hvor jeg bor finnes det ikke .

    Ønsker deg en super dag 🙂

  16. Å hærlighet ass… Det er så mye styr og tull med Norwegian for tiden. Hører flere klager over servicen og andre ting..

    Men ellers er det bra du har kost deg med Wulfen 🙂 Ha en fin dag

  17. Kamilla Haaland

    Åh, så kjedelig… Jeg hadde en veldig positiv opplevelse av Norwegian på torsdag da jeg mistet flyet og fikk ny billett uten ekstra kostnad. Merker det er mange som synes servicen er dårlig, så er godt de gjør noe bra også.. Håper bagasjen dukker opp fort!! Kjedelig når sånt skjer 🙁

  18. Kristina Andersen

    :): Høyer på Slottet selger Marc Jacobs vet jeg 🙂 God tur hit, søta!

  19. Jeg har reist med min LV Kepall 55 veske før som håndbagasje! Anbefaler det fremfor å sende det som vanlig bagasje! 🙂

    Foresten, jeg beklager for den dårlige spøken min angående leiligheten din og åndenes makt tidligere i sommer. Jeg syntes spøken var ganske så morsom der og da men angret fort når jeg skjønte hvor mye det gikk innpå deg. Forstår også godt at du ble engstelig. Jeg dummet meg ut der og er veldig lei meg for det. Unnskyld!

  20. Hvilken restaurant er dere på her? Maten så utrolig god ut 😀

  21. Kristina Andersen

    Lisbet: HAHAHA! Det går helt fint, Lisbet 😀 Det er den type spøk jeg lett kunne tatt på noen selv, drøy humor er noe jeg kjenner til.. Så du skal ha creds for den ass, jeg ble virkelig livredd :p Ler meg ihjel!

  22. Kjedelige greier! Men jeg har mistet bagasjen flere ganger med flere ulike selskaper, og det er sjelden de kan si noe konkret om når bagasjen kommer. Trenger ikke ha noe med dårlig service å gjøre. Og så er det sikkert lurt å ha husnøkkelen i håndbagasjen.

  23. Tusen takk for svar, da skal jeg ta turen innom å se:)

    Håper på å se deg , da skal jeg tørre å komme å si hei, føler jo at jeg kjenner deg siden jeg har lest bloggen din siden du starta😊 Kanskje vi sees ☺️

  24. Hege Kristin

    uff, så kjipt :/

  25. Har hatt akkurat samme problemet med Norwegian. De er ikke lengre første pri på listen over flyselskap jeg velger når jeg skal reise.

    Ha en fin kveld 🙂

  26. Hei 🙂 Hvilke solbriller har du her? Sååå kule 🙂

  27. Hei Ida! Så fine briller du har, hvilket merke? 🙂

  28. Astrid: Jeg er ikke Kristina, men det ser ut som Olivia på Tjuvholmen. VELDIG godt mat, til veldig grei pris. DIGG trøffelpizza (Calabrese).

  29. Man sender jo bare ikke verdier i innsjekket bagasje. Alle vet jo det. Det tar man med seg inn…

  30. Ser at vi er to som har spurt hvilken restaurant dere spiste på – hadde satt pris på svar..

  31. Kristina Andersen

    Emma: Olivia på Tjuvholmen 🙂

  32. Kristina Andersen

    Elin: De er fra Valentino 🙂

  33. Jeg har selv hatt kjempe gode opplevelser med Norwegian og flyr med de neste hver gang jeg skal ut å reise, som er ganske ofte. Jeg går som oftest etter pris når det kommer til å reise og da vinner Norwegian neste alltid. De er et lavprisselskap på lik linje med RyanAir og easy jet, men jeg mener at det ikke kan sammenlignes med disse to andre selskapene og at Norwegian er mye bedre. Både når det kommer til pris, kundeservice og check in, appen som det er så lett å check in med, uten ekstra kostnader, som man vanligvis må betale ekstra for på andre lavprisselskap. Jeg syns at når Norwegian gjør noe feil så blir de alltid hengt ut i media, og det er bra å være kritisk, men kan man ikke også snakke om hvor bra selskapet er? Sist jeg fløy til New York betalte jeg 2200kr tur/retur, det er jo helt fantastisk billig. Og ja, flyet var en time forsinket på vei bort, men for den prisen kan jeg faktisk la det gå og heller tenke på hvor utrolig billig det var! Jeg syns at man burde tenke på hva man får for den prisen man har betalt!! Og som noen andre har nevt, så er det jo ikke alltid de vet når bagasjen din kommer, og selvfølgelig må du skrive ned addressen din for de må jo ha et sted å sende dne til, og til slutt husnøkkler burde man ha i håndbagasjen! 🙂

    Liker veldig godt bloggen din, men jeg er en veldig stor norwegian fan og føler litt for å forsvarer flyselskapet jeg flyr så ofte med og er så fornøyd med 🙂

  34. Kristine

    Hei! En jeg kjenner jobber med å håndtere bagasje på gardermoen og sier at det nesten er et mirakel at bagasjen kommer frem, for det er så sinnsvakt mye bagasje i omløp.. Han sa at hvis man sjekker inn sent, altså rett før innsjekk stenger, så er det nesten garantert at bagasjen blir borte eller må vente til neste fly osv. Tar så lang tid fra dropp til fly, og så er tralla kjørt, flyet er langt vekke, ingen gidder å kjøre bort bare en bag osv. Så hvis du stadig mister bagasjen, så prøv å sjekke inn tidligere 😉 da er det bedre sjans for at du får bagen. Og som en annen påpekte her, så er det handlingselskaper som håndterer bagasjen, ikke norwegian. Norwegian kjøper bagasjetjenester av et annet selskap. Men klagen skal rettes til norwegian og det er de som får bagasjen din til deg til slutt. Som regel dukker den opp 🙂

  35. Camilla

    Så fantastisk fin topp!! Hvor er den fra ?;*

    Håper bagasjen kommer frem neste gang asså!

  36. Og derfor flyr jeg av prinsipp, aldri med Norwegian. SAS er mye bedre med tanke på bonuspoengene du kan spare opp, gode priser for de unge, hyppige avganger, gratis bagasje og bedre plass til beina + hyggelige ansatte 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *