kickstarting the new week

Fy søren så digg det var å starte denne dagen med en skikkelig treningsøkt! Lenge siden jeg har kjent på overskudd til å ha en ordentlig bra økt med tungt vekter, men i dag kom endelig dagen jeg har ventet så på, og da blir jeg virkelig glad 🙂

I NEVER REGRET IT WHEN I DO IT, but I always regret it when I don’t.

I dag var fokus på ganske tunge vekter, og jeg kjørte fullkroppsprogram for å gå gjennom hele kroppen. Siden jeg ikke har treningssenteret mitt i nærheten akkurat nå, har jeg bestemt meg for å kjøre fullkropp tre dager i uka, og heller jogge ute de resterende dagene. Da får jeg en fin kombinasjon av både styrke og kondisjon, så satser på at det kan være en fin løsning for meg fremover 🙂 Øvelser som ble gjort i dag var knebøy, utfall, hiptrust, good mornings, box jump, nedtrekk, roing med stang, bicepscurl, samt diverse øvelser på skuldre og mage. En knalløkt, gleder meg allerede til neste gang!


Håper dere alle har hatt en smooth start på både skole og jobb etter påsken? Jeg sov bare fem timer i natt, noe som er alt for lite for denne jenta – så nå kan dere tro jeg er trøtt! Derfor har jeg bestemt meg for å legge resten av jobb til side for kvelden, og heller gjøre ferdig to-do listen min i morgen. Det er innafor å gjøre sånt i blant, sant? Har blitt så sykt hektet på How To Get Away With Murder, så da blir det fort tre episoder mer enn planlagt, og alt for sent i seng. Så i kveld må jeg skjerpe meg, slå av denne syke mordsaken som opptar sovetiden min og gjøre riktige prioriteringer. For nå er det mildt sagt slutt på påskeferie, og da kan jeg ikke ligge våken til 03.00 hver eneste natt…. Hverdagen ass! Den kom litt brått, men jammen er det den jeg liker best 🙂

13 kommentarer på “kickstarting the new week

  1. Anita skriver:

    Så bra du fikk en god start etter påske!
    Jeg synes det var skikkelig tungt å begynne med jobbing igjen, har det generelt veldig bra, men er såååå lei av det jeg driver med om dagen. Og så er det evig lenge til sommerferien som ikke begynner før uti juli… Det blir heldigvis gøyere til høsten, og jeg har trening og venner som gjør hverdagen bra! God uke til deg, Kristina 🙂

  2. LisaLDN skriver:

    How To Get Away With Murder er heilt fantastisk, har sjukt dilla på det sjølv! 🙂
    Kva er ‘Good mornings’? 🙂 Prøvde strikk-øvelsen du tipsa om i går (den som minner litt om sumomarkløft), var veldig bra 🙂

  3. Kristina Andersen skriver:

    LisaLDN: Det er den du ser jeg gjør på bildet, med to hantler ved siden av beina 🙂 Nesten som markløft, føler jeg. Får bare mindre vondt i ryggen av denne 🙂

  4. Kristina Andersen skriver:

    Anita: Sender deg gode tanker, Anita! I blant er vi nok alle lei av det vi driver med.. Men heldigvis blir det lysere tider, så da hjelper nok det på motet vil jeg tro 😀 Klem til deg skjønna!

  5. Kristin skriver:

    Hei spreka! Elsker når du skriver om trening. Kan jeg spørre deg om hvordan du legger opp øktene dine når det kommer til repetisjoner og sett? Jeg har kjørt litt hips som haps de siste to mnd, og har bare gjort det jeg har følt for der og da, og ikke hatt noe system på det. Tidligere kjørte jeg 1 uke av programmet på høyreps – 15 repetisjoner, uke med 12 reps, uke 3 med 8 reps og uke 4 med 6 reps. Da synes jeg det var lettere å følge med at jeg økte vektene for hver økt, og jeg hadde DEN fremgangen. Så i går startet jeg på nytt program, og samme oppsettet igjen. Setter du opp treningsprogrammet ditt selv, eller bestiller du fra en PT? Og en siste ting, kan jeg spørre hvor mye du løfter i knebøy når du løfter tungt? Og hvor mye i mark? Hadde vært så kult om du kunne loggføre øktene dine mer, jeg synes det er så inspirerende å lese andres treningsøkter og hvor mye de løfter. Og du ser så sterk og flott ut at det er umulig å ikke bli inspirert 🙂

  6. Kristina Andersen skriver:

    Kristin: Det høres veldig fint ut med litt forskjellige reps, det er alltid en fin måte å få fremgang på 🙂 Jeg lager programmene mine selv, har egentlig ingen plan – trener som regel det jeg har lyst og motivasjon til å gjøre. Ikke løftet ordentlig tungt i knebøy på lenge pga dårlig rygg, men vil tippe jeg ligger på runt 70 kg i knebøy og 70 kg i mark 🙂 Takk for fine ord Kristin, og lykke til med treningen!

  7. jesus4areason skriver:

    såå flink du er og så motiverende 🙂 <3 ønsker deg en god natt og fin dag imorgen 🙂 <3
    // Benedicte

  8. Karianne skriver:

    Hverdagen kom altfor brått!! Nå skal det sies at jeg jobbet på påskeaften og 1. Påskedag, så har ikke vært helt påskeferie, så føler meg nesten snytt nå:P Men får en myk start likevel, er i studio og spiller inn ny singel med bandet mitt, og det er jo bare kos og gøy!:D Men er deilig å komme inn i rutiner igjen, både gjennom jobb og trening:) synes du er kjempeflink, Kristina!!
    Ha en strålende onsdag<3

  9. Cathrine skriver:

    Anbefaler deg å se Vanderpump Rules, handler om de ansatte som jobber på restaurantene til Lisa Vanderpump. Masse drama!

  10. Anonym skriver:

    Digg post om trening! 😀 Elsker How to get away with murderer! Vet du når sesong 2 kommer på netflix? 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *