FULL BODY WORKOUT

Jeg ringte helgen inn med en fullkroppsøkt, samt 20 minutters cardio. Raskt, tungt og effektivt – perfekt start på helgen når tiden er litt knapp! Jeg tenkte å dele fem av øvelsene jeg gjorde med dere, og håper de vil falle i smak 🙂

OPPVARMNING: 20 MINUTTERS VALGFRI CARDIO

STÅENDE ROING

Super øvelse for øvre del av rygg! Her står du fremoverbøyd med en liten knekk i knærne, og holder armene utstrakt nedover. Trekk albuene mot brystkassen og skvis skulderbladene sammen. Senk så manualene tilbake, og kjør på videre.

UTFALL PÅ VEKTSKIVER

Her blir du sterk i rumpe og lår! Still deg opp på tre vektskiver, ta et lang stek fremover og gå dypt ned, slik at kneet nesten går i gulvet. Skyv så eksplosivt tilbake med det fremste beinet, slik at du havner oppå vektskivene igjen.

PUSHUPS PÅ MANUALER

En ny og artir vri på pushups, denne svir! Stram magen, og hold deg så rett som du klarer i kroppen. Senk deg ned mot gulvet, og press deg så opp igjen. Om du vil ha denne litt lettere, så må du gjerne legge knærne i gulvet.

REVERSE CRUNCH

En liten råsak for magen! Legg deg på ryggen, og press korsryggen godt ned. Løft beina og øvre del av ryggen, før du trekker knærne opp mot brystet og senker deg rolig ned tilbake. Ikke la beina berøre gulvet mellom repetisjonene 😉

GLUTE BRIDGE MED VEKTSKIVER

Legg deg ned på gulvet, plassert vektskivene på hofta og ha beina godt plassert i bakken. Legg trykk på hælen, og skyv deg eksplosivt opp så høyt du klarer. Skviiiis rumpa på toppen, holdt i to sekunder, før du går ned igjen og begynner på nytt.


– HAPPY WORKOUT –

19 kommentarer

  1. Tina Marie

    Du er flink! Takk for tips til øvelser 🙂 Ha en fin dag!

  2. Siri Madeleine

    Blir sikkelig motivert til å gjøre en innsats på treningsfronten når jeg leser innlegg hvor du har skrevet om trening og ulike øvelser! Kjempe flink er du 😀

  3. Hei!

    Har du noen gode øvelser for rygg uten noe som helst utstyr? 🙂

  4. missmommy.blogg.no

    Flink du er !! Det er god måte å

    «Ringe helgen inn»på! Sa kan du ta helg med beste samvittigheten! Kos deg!

  5. Perfekt, denne økten skal jeg teste imorgen mellom vaktene mine på sykehuset. Kabskje kjøre litt intervaller først. Klem fra meg til deg, hilsen Anja

  6. sceneteppe

    Så flott!

  7. Emilie Victoria K. BROX

    Du ser utrolig flott ut, Kristina! 🙂

  8. Hei!!:):):)

    Jeg bare lurer på hvor mange repetisjoner du tar på disse øvelsene?😊

  9. Emilie Skaget

    Så fine øvelser!! Har aldri testet ut øvelser på vektskiver, men det skal jeg gjøre nå. Takk for tips 😀 Ha en fin helg fine du <3

  10. Kristina Andersen

    Emilie Victoria K. BROX: Tusen takk Emilie, så snill du er <3

  11. Kristina Andersen

    Anonym: 8 – 12 reps 🙂

  12. Kristina Andersen

    Marte: Pullups muligens? 🙂 Jeg bruker egentlig vekter til alt på rygg altså. Kansk

  13. Kristina Andersen

    Siri Madeleine: Gøy det faller i smak, Siri 🙂

  14. Litt lignende som jeg kjørte i dag, bare at jeg droppa trening med manualer pga betennelse i skulder og biceps :/ Kjenner likevel at kjernemuskulaturen har blitt godt trent 🙂

  15. Kristina Andersen

    LH: God bedring med betennelsen kjære deg <3

  16. Så flink du er! Veldig kjekt at du legger ut slike tips om øvelser og hvordan de skal gjøres – det gir meg så mye motivasjon og det er jo alltid kjekt med nye øvelser man kan teste ut! God helg 🙂

  17. Du er så god! Jeg vil bare tipse deg om å bøye deg enda mer over når det kommer til stående roing, fordi da tar den mer på rygg og ikke skuldre som den gjør slik du står:) Ha en super helg, Kristina:)

  18. Jeg er på hotel i disse dager. Treningsrommet er lite og har lite utvalg, så takk for dette innlegget som jeg skal teste i mårra tidlig.

  19. Takk for tips. Nydelig genser…for en farge 🙂 Kan jeg spørre hvor du har kjøpt den?

    Håper du koser deg max på tur 😀

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *