Tungt som bly

Jeg vet ikke helt hvor hodet var når jeg fyrte opp Luis til å bli med meg på en 1000 reps trening i dag, men en ting er sikkert – økten var like tung som den høres ut. Jeg er som kjent alt for glad i disse lange og tunge øktene, men nå er det noen måneder siden jeg var i form, så i dag var jeg sikker på at jeg skulle dø av pustevansker underveis. Men jeg hadde jo tøffet meg så for Luis, så da var det bare å gruse på og gjøre mitt beste. Det skal sies at jeg krøyp rundt på gulvet som en tulling mellom settene, jeg var så sliten. Etter økten lå jeg stille i ti minutter på bakken, og klarte ikke tenke en gang… Høhø! Men gud så gøy det er å pushe litt grenser, det må man hvis man vil bli bedre enn man er 😉

1000 REPS WORKOUT

100 knebøy – 100 press – 100 situps – 100 utfall – 100 pushups100 boxjumps – 100 hiptrust – 100 kettlebell swing  100 clean – 100 markløft

TRY IT OUT

En beintøff økt du må prøve ut nesten gang du vil ha deg en liten utfordring på trening! Tilpass vektene etter hva du klarer, når man har så mange repetisjoner klarer man ikke like tungt som man vanligvis løfter. Jeg klarer f.eks ikke pushupsene strake, og tar de derfor på knærne. Tiden vi brukte var 33.30, så økten tar utrolig nok ikke så alt for lang tid 🙂

29 kommentarer

  1. hva mener du med 100 press og 100 clean? 😊

  2. kjøres dette som en parøkt? Slik at dere tar 50 reps hver?

    Ha en fortsatt fin dag!:-)

  3. Ser ut som ei kjempebra økt! Så sprek du er!!! Tar dere 1000 repetisjoner hver eller 1000 til sammen :)? Hvor mange kilo har du på de ulike øvelsene? Forresten er bloggen din utrolig inspirerende å lese for tiden. Virker som om du har der veldig fint 🙂 stor klem

  4. livsstilreisen

    Dæven, du er god. Imponerende å fullføre en sånn treningsøkt, etter måneder med sykdom/skade, color me impressed 🙂 Jeg har treningsfri i dag, prøver og ikke gå for hardt ut, håper å unngå at jeg mister motivasjonen på den måten. Kostholdet er likevel på topp i dag, så det er jo positivt 🙂

  5. 1000 hver eller 500?

  6. Hei 🙂 Bare et spm! Gjør dere alle rep sammenhengende uten pause, og gjør du deg ferdig med en øvelse før du går over på den andre?

  7. Kristina Andersen

    OOda: Ja, alt blir gjort uten pause. Og en øvelse skal gjøres ferdig før man går på den andre 🙂

  8. Kristina Andersen

    Anonym: Det kan du selv velge. Vi delte den på to, 500 reps hver 🙂

  9. Kristina Andersen

    livsstilreisen: Takk snille deg! Lykke til med trening og kosthold 🙂

  10. Kristina Andersen

    Maria: 1000 til sammen 🙂 Jeg hadde 40 kilo på markløft, 20 kilo på press, 20 kilo på utfall og 16 kilo på kettlebellen. Tusen takk Maria, ordentlig kjekt å høre!

  11. Kristina Andersen

    Nora: Riktig 😀

  12. Henriette

    Hva er clan?

    Så egentlig tok du bare 500, altså 50 repetisjoner hver på hver øvelse?

    De så gøy ut

  13. carolinesofiee

    Du er så god!! Skulle ønske jeg hadde like stor viljestyrke som deg.

  14. Kan du forklare hvordan dere gjør denne økten? Gjør du så mange du greier så har du pause mens han gjor så mange han greide og så jobber du når han har pause?

  15. så mye treningsinnlegg…. begynne å bli litt kjedelig 🙁

  16. Du imponerer Kristina! Du er virkelig helt rå! Får motivasjon i fleng av å lese bloggen din 😀 Ha en fortsatt fin kveld 😀

  17. Hei 🙂

    Hvor har du fått den genseren fra? Trodde det bare var de som var instruktører som hadde slik genser…?

  18. Kristina Andersen

    mia: De kan kjøpes på Crossfit Kvadraturen 🙂

  19. Kristina Andersen

    Birthe: Tuuusen takk snille!

  20. Kristina Andersen

    Lise: Luis tok 20 reps, han har pause – mens jeg gjør mine 20. Så tar han sine 20, jeg har pause, han tar sine. Og slik fortsetter vi til økten er done 🙂

  21. Wow!!! 50 kg knebøy, clean og press med 100 reps er råimponerende! Så flink du er!! 🙂

  22. Hva slags press? Benkpress, skulderpress, beinpress?

  23. Så imponerende! Det er så motiverende å lese treningsanleggene dine!

    Kan jeg spørre hva det belte rundt magen hjelper for, og hvor du har kjøpt det? 🙂

  24. Kristina Andersen

    Helene: Det hjelper for ryggen, er så redd for å skade meg igjen. De har det på gymmet der jeg trener 🙂

  25. Charlotte

    Hei Søte deg 🙂

    Tenkte jeg skulle prøve meg på denne. Bare noen spørsmål: kjørte dere strikt press?

    Og hva er kiloene på knebøy, clean og hip thrusteres (og hva er standarden her egentlig)?

    <3

  26. Kristina Andersen

    Charlotte: Riktig 🙂 16 kg kettlebell, 20 og 30 kg på det andre 🙂

  27. Hei! Det er så gøy at du viser treningsøktene dine, for det er kjempe motiverende 🙂 Men jeg lurte på om du kunne vise noen øvelser for fremside lår? Synes det er vasnkelig å finne øvelser til denne muskelgruppen..

  28. Hei!

    Hvor har du kjøpt disse treningskoene, og hva heter modellen? Er skoene beregnet for styrketrening eller kan de også brukes som fritidssko? 🙂

  29. Hei!

    Er disse skoene treningssko som skal brukes til styrketrening? Eller kan de også brukes som fritidssko?:) Vil du si hva modellen heter og hvor du har kjøpt dem? Eventuelt legge med en link:) Ååå ikke minst, er de gode på foten?:)

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *