To favoritter: rumpe og bryst

Jeg tenkte å starte uken med å dele to av mine favorittøvelser med dere! En til overkropp, og en til underkropp. Nå som jeg endelig er i gang med treningen igjen, kommer jeg til å fortsette å dele treningstips, øvelser og økter med dere. Håper det høres fint ut, og at det faller i smak 🙂 Disse to øvelsene burde du prøve ut neste gang du er på trening!

CABLE SQUATS

Knebøy med kabel har definitivt blitt en av mine absolutte favorittøvelser de dagene jeg trener rumpe. Her er det lett å legge all vekt på hælen, gå dypt ned og skyve opp igjen ved å bruke rumpemuskelen. Jeg føler personlig at denne tar mye mer på rumpa enn hva vanlig knebøy gjør, men dette er det sikkert delte meninger om 🙂 Du burde i hvert fall teste denne øvelsen ut! Ta på ønsket vekt, still deg i bred beinstilling, press brystet opp og hold deg rett i ryggen. Press knærne ut, gå ned til 90 graders beinstilling eller mer, og press deg opp gjennom hælen.

BRYSTPRESS MED HANTLER

Denne øvelsen har jeg alltid når jeg trener overkropp, og jeg syns den er helt super. Her trener du primært bryst, men får også med både skuldre og bakside overarm. Ligg med ryggen flatt på en benk, hold manualene i hver hånd med et overhåndsgrep, strekk armene og manualene opp foran kroppen, før du så går ned igjen og slipper albuene ned til side for kroppen. Utfør øvelsen rolig og balansert, med vekt tilpasset hva du klarer.

20 kommentarer

  1. Det er så fint å se at du har kommet i gang med treningen igjen! Jeg gleder meg masse til flere treningstips og øvelser!

  2. Caritha

    Virker som veldig bra øvelser 🙂 Bruker de samme, men tilpasser litt i forhold til at jeg ikke trener på senter, men hjemme 🙂

  3. Kristina Andersen

    Caritha: Hjemmetrening er alltid gull verdt det også! 😀

    Maria: Så kjekt Maria! Gleder meg til å dele mer 🙂

  4. Ingeborg

    Takk for supre tips! Har lyst til å prøve å trene mer på treningssenter, men føler meg lost med alle apparatene. Så det flott med litt inspirasjon til hva man kan gjøre. Og rumpe og armer er alltid aktuelle områder 🙂

  5. Kristina Andersen

    Ingeborg: Så gøy det falt i smak, Ingeborg! Bare å prøve seg frem på treningssenteret, eller spør om hjelp av de som jobber der. De er jo der for å hjelpe 😀

  6. Iselin Renée

    Gode øvelser det ja 🙂

  7. Hei! Nå har jeg lest bloggen din utrolig lenge – uten å legge igjen en kommentar. I 2016 har jeg bestemt meg for å dele mer glede med andre, derfor vil jeg bare fortelle deg hvor utrolig motiverende og inspirerende du er. Selvfølgelig er ikke din hverdag perfekt, og selvfølgelig går du på smeller i blant – men du reiser deg alltid. Du er alltid en gledesspreder, og bare ved å lese innleggene dine får jeg lyst til å vri alt negativt om til noe positivt.

    Jeg håper virkelig du ikke tar stygge kommentarer til deg. Mennesker som har behov for å dra ned andre er allerede under deg! Fortsett med det du liker, Kristina – og ikke glem at du har oss som alltid er inne å leser og støtter deg hver dag 🙂

    Ha en fin dag, og gjerne si noe fint til noen du er glad i i dag – det er viktig!

  8. Hvor er svarene og kommentarene dine på forrige innlegg ? Skjønner du overhodet hva folk mener ?

  9. Dette liiker jeg, alltid gøy med inspirasjon innen trening og kosthold! Flink du er<3

  10. Kristina Andersen

    Hanne: Så bra, Hanne!

    Anonym: Ja, nå ser du jo her hvor mye jeg svarer. Tar det til meg, og skal absolutt bli flinkere til å kommunisere med dere 🙂

    Frida: SÅ utrolig koselig å høre! Kunne ikke passet bedre enn å få en slik kommentar akkurat o dag. Tusen takk snille Frida, jeg ble kjempeglad for disse ordene. Stor klem fra meg!

  11. Så morsomt at du deler noen øvelser! Jeg er så motivert for å trene styrke igjen nå, etter en måned ufrivillig pause fra det.

    Jeg elsker også cable squat!! 😀 Husker første gangen jeg skulle prøve det med en veileder fra treningssenteret. Hun hadde tatt på alt for lette vekter, så det endte med at jeg tryna når jeg skulle prøve den øvelsen. Jeg ble sprutrød når jeg så gjengen med «vektløftings-gutta» stirra på meg, haha. De fikk sikkert seg en god latter :))

  12. Ingrid:-)

    Jaaa! Elsker når du deler trenings tips! Fortsett med det! Får masse motivasjon!

    Ha en fin dag videre:-)

  13. Vil det ikke være lettere å ha føttene i gulvet når man utfører øvelse nr 2? Med tanke på balanse blant annet? 🙂 Er kanskje en treningssak, men jeg klarer det ikke, hehe.

  14. Kristina Andersen

    LH: Jo:) Jeg har bare en greie med å alltid ha de på benken.. Dårlig uvane :p

  15. Det høres veldig bra ut! Gleder meg til flere lignende innlegg, finner så mye motivasjon i de 🙂

  16. Hei! Kunne du filmet deg selv når du gjør cable squats? Forstår ikke helt hva du mener og jeg har en rygg som ikke tåler feil belastning, prøver å passe på og gjøre øvelser helt riktige.

    Ha en superfin dag! 🙂

  17. Helsedama

    Rompe og bryst er mine treningsfavoritter også:) Fint innlegg

  18. Om du har bena i bakken får du brukt hele kroppen og styrket core samtidig som du får mindre belastning på skuldrene (det kan være skadelig i lengda) Du mister all spenn om bena er løftet. Supert med treningstips og bilder fra en som ikke er PT!

  19. Hehe, kjæresten min likte overskriften 😉

  20. Hei! Takk for tips, ønsker flere slike innlegg, gjerne med hele treningsøkter 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *