Ukens treningstips: Floor Wipers

I dag er jeg så full av energi at jeg nesten flyver i taket! Jeg startet dagen med 40 minutt cardio på ellipsemaskinen, før jeg møtte Elaine for nok en runde av 300 WOD’en vår. Og herregud, i dag klarte vi den på på 17 minutter og 36 sekunder. Er det MULIG?! Jeg ble helt sjokkert over at vi gruste den forrige tiden vår med hele to minutter, noe som er ganske mye på en såpass krevende økt. Fy søren! Det er så ubeskrivelig gøy når dagsformen bare klaffer, og man føler seg i storform. Hurra!

– Ukens treningstips –

 – Floor Wipers –

Ukens treningstips blir en super øvelse som tar på magen, kjent som Floor Wipers. Du holder en stang over hodet, jeg bruker cirka tyve kilo her. Start i bunnposisjon med beina i gulvet, før du løfter dem opp til stanga som du holder over hodet og senker de så rolig som du klarer ned til bunnposisjon igjen. Stanga skal holdes strakt opp under alle repsene, den skal ikke legges ned. Gjenta så mange ganger som du klarer, men pass på å ikke svai med korsryggen – da kan du heller ta en knekk i beina for å gjøre det litt lettere. Ta femti repetisjoner, og kjenn det brenne i magen 😉

19 kommentarer

  1. Freshe sko!! 😀 Hvilken type Nike er det? Lenge siden de er kjøpt?

  2. Den øvelsen ser effektiv ut! Men har du beina helt ned i bakken, eller stopper du like før? 🙂

  3. JuliaSofie

    Det skal jeg virkelig prøve en gang. Men akkurat nå er jeg så stiv i bena at det tror jeg ikke vil fungere helt på meg hehe.

  4. Benedikte

    Elsker treningstipsene dine! Nakkeøvelsen du la ut for en stund siden har blitt fast i programmet mitt 🙂

  5. JuliaSofie

    Det skal jeg prøve en gang. Men akkurat nå er jeg så stiv i bena mine at jeg tror ikke jeg ville fått det til med en gang hehe;)

  6. Kristina Andersen

    JuliaSofie: HAHA!! 😀

  7. Kristina Andersen

    Maren: Stopper noen få cm før de treffer bakken 🙂

  8. Kristina Andersen

    Hilde: Nike Free 🙂

  9. Jeanette

    gjør du 50 rep? all ære til deg i såfall! det må være knalltungt

  10. Hei! Aldri kommentert på bloggen din før, men må si at det er på tide etter å ha lest den i maaange år. hehe:) Du er så inspirerede og det er med en stor glede jeg taster meg inn på bloggen din flere ganger for dagen!

    Jeg lurer på hva tights’n som du har på deg heter og evt. hvilken størrelse du har? Synes den ser smashing ut på deg!!! Håper på raskt svar, da jeg skal ut å handle:) Ha fortsatt en fin mandag, fine deg!

  11. Hei Kristina! Dette har ingen ting med dette innlegget å gjøre, men derimot

    om det innlegget du skrev om «uken som gikk». Skulle bare si at det er så vanvittig bra at du belyser det med flyktninger som drukner i Middelhavet. Syns det er så flott at du som har såpass stor mulighet til å bevisstgjøre andre om dette griper muligheten og formidler det grusomme som skjer der:/ Selv om jeg ikke kjenner deg kan jeg bare si at gjennom bloggen din kommer det godt frem at du er en reflektert og omsorgsfull person!

  12. Kristina Andersen

    Jeanette: jepp 🙂 Men blir noen sekunder med pause underveis.

  13. Liker veeldig godt disse øvelsene du poster!! Keep up the good work<3

  14. Kristina Andersen

    Maria: Takk Maria! Viktig å bruke lesertallene mine til å snakke om slike utrolig viktige ting.

  15. Kristina Andersen

    Siri: Så koselig du bestemte deg for å si hei, Siri 😀 Tightsen jeg har på meg er fra Nike, den heter Legend 2.0 TI Poly Pant 🙂 Jeg har mine i størrelse small, de er store i størrelsen. Kos deg i kveld!

  16. insprierende blogg

  17. Therese

    Spørs om jeg ikke må prøve denne når hoften spiller på lag igjen! 🙂

    Må også bare si at det nye headerbildet ditt var veldig flott 😀 Herlig med litt vår og farger 😀

  18. Rebecca H

    Hei!

    Hvordan ser 300 woden ut? Kunne tenke meg å prøve meg på tiden selv! 🙂

  19. Gjennomførte WODEN forgje uke!! Knallbra:) støl 3 dager etterpå! Hvor mye kilo har du på de forskjellige øvelsene?? Trenger en del veiledning

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *