UKENS TRENINGSPLAN

hello new week

Det var helt fantastisk deilig å våkne opp til en strålende god mandagsform! I god kontrast til forrige mandag, hvor jeg var så sliten i kroppen at jeg trodde jeg skulle krepere. En rolig og fin helg full av kvalitetstid var akkurat det jeg trengte, jeg føler meg så lykkelig og glad :-) Veldig klar for en ny uke nå, denne skal bli så bra – full av kjekke planer, masse jobb og harde treningsøkter.

. . .

Jeg skal avgårde på trening klokken ni, så jeg tenkte å dele denne ukens treningsplan med dere. Jeg er skulle egentlig vært på uke tre av et nytt program jeg er i gang med, men forige uke var så laber at jeg er rett og slett tilbake på uke to. Som dere ser er det mye fokus på bein og rumpe, da jeg ønsker å bygge en god del mer muskler på underkroppen. Kostholdet er også 100% i disse dager, og jeg føler meg skikkelig bra om dagen. Full av energi og lett i kroppen :-)

Fin start på mandagen til dere alle!

23 kommentarer

  1. Jeg joiner deg på denne mandagen og den der trenings planen. Jeg jobbet hele helgen, men det er så verdt det når man våkner opp til en fri mandag med sol og dette perfekte innlegget. Nå skal det drikkes kaffe og spises frokost før jeg skal kose meg med trening og handling! Klem fra meg til deg, hilsen Anja

    1. kristinaandersen

      Så flink du er Anja!! Nyt fridagen din, stor klem <3

  2. Hvilke øvelser gjør du for rumpe og bein? Kan du skrive litt om det? :)

    1. kristinaandersen

      I dag gjorde jeg hiptrust, utfall, sumo markløft, step up, pull trough og froske hiptrust :D

      1. Hva er froske hipthrust?

      2. kristinaandersen

        Skal vise dere en dag :)

  3. Kristina =]

    Ser ut som en bra treningsuke :D Ingenting er som å føle man er opplagt og gleder seg til å trene!
    Pg så lurer jeg på hvordan du får til å lage en så fin bun? :O Den var så flott og fyldig! Liten video kanskje der du viser hvordan du lager den? ;D
    Ønsker deg en fin dag videre! Klem

    1. kristinaandersen

      Du, den er bare satt opp på 20 sekunder.. Haha! Først et strikk rundt hestehalen, så bretter jeg håret og tar strikken over en gang til. Thats it, hihi! Fin dag deg, Kristina :D <3

  4. Du ser alltid så fresh og fin ut, Kristina! Elsker alt det fine treningstøyet ditt, inkludert denne dødsfine jakka fra Nike😍
    Og du er så flink med trening! Håper du får en strålende mandag❤

    1. kristinaandersen

      Du er så snill, Stine :D Tusen takk!! Fin mandag til deg skjønna <3

  5. Hvor er den fine Nike-hettegenseren fra?

    1. kristinaandersen

      Kjøpte den hos sportamore :)

  6. Jeg har veldig sansen for at du legger ut treningsplanen din for uken! Morsom og inspirerende å se :) Min ser slik ut:
    Mandag: svømme 60 minutter
    Tirsdag: hot yoga
    Torsdag: svømme 60 minutter
    Søndag: tennis
    I tillegg blir det en del turer i det fine høstværet :)

    1. kristinaandersen

      Hørtes ut som en perfekt treningsplan! Hva syns du om hot yoga forresten? Jeg har så lyst å prøve det :D

      1. Skal innrømme at jeg i dag bytter ut hot yoga for tennis, været er så fint og en venninne ville bli med, så daaa.. får yogaen bli en annen dag ;P

        Jeg gikk på bikram yoga i et par år og ELSKET det. Men jeg har rett og slett ikke råd til det før jeg blir ferdig som student. Hot yoga er jo en «rip-off» av bikram, og ikke helt det samme, men en god nok erstatning for studentbudsjettet ;). Om man liker det varierer veldig fra hvordan man liker varme. For meg som fryser 10,5 måneder av året, og er lykkelig den siste 1,5 måneden, er det fantastisk. Og grusomt. På en gang :P Det er råtøft og (avhengig av lærer og opplegg) oppnår man makspuls flere ganger på en time. Jeg kommer dypere inn i stillinger også syns jeg det er litt godt å komme ut fra en time og virkelig være gjennomsvett. Får så god samvittighet! Men det er en smakssak. Uansett, første gang du prøver er det to ting du MÅ passe på; drikk nok vann døgnet i forveien, og ikke spis et stor tungt måltid i timene før (lasagne og hvitløsbaguetter gjør timen grusom, foråsidetsånn). Og ikke gi deg. Første gang jeg gjorde det hadde jeg lyst til å gå ut hvert femte minutt, men yogalæreren min overtalte meg til å holde meg i studio og heller bare legge meg ned om det ble for tøft. Det nektet så klart stabeistet, og etter to ganger var jeg hekta.

      2. kristinaandersen

        Herregud, nå ble jeg giret! Takk for råd, søta :D Jeg skal melde meg på, håper allerede til uka :D

      3. Kult, do it! Håper det er gode trenere der du er, så du ikke blir skuffet pga noe jeg har sakt :P
        Hvis du vil være garantert en god opplevelse tar du en prøvetime på bikram yoga oslo neste gang du besøker kona, og sørger for at det er Resh som leder timen. Hun er fantastisk <3

        Lykke til, fortell gjerne hva du synes etterpå!

  7. Kan ikkje du fortsette med desse innlegga? Blir så motivert sjølv! I dag har eg hatt beinøkt på formiddag og kondisjon på ettermiddag, i morgon blir det overkropp :)

    Ha ei strålande veke <3

    1. kristinaandersen

      Det kan jeg absolutt Maria! Koselig å høre det falt i smak :D Klem!

  8. Jeg ble litt nysgjerrig på treningsopplegget ditt.
    Hvordan trener du når du trener styrke på underkropp og hvilke intervaller kjører du? Jeg synes det ser heftig ut med 3 styrkeøkter på underkroppen og ei intervalløkt i tillegg på så få dager. Sånn med tanke på restitusjon, må maks utbytte og fremgang. Lurer ikke på hvilke øvelser, men antall set, hvor tungt du trener osv.

    1. kristinaandersen

      Hei Anita! Programmet er satt opp av en veldig dyktig person innen fitness, tilrettelagt for meg og hun jeg trener jeg. Antall sett og tyngde varierer hver uke, det er forskjellige økter hver uke og gang :-)

  9. Bare av nysgjerrighet… Er det en grunn til at du har to løpeøkten på tirsdag? :)

    1. kristinaandersen

      Ja, jeg har lovet Geir å trene han en gang i uka. Så da blir det til at jeg jogger sammen med han under den økten. Men det er rolig jogg, så det går fint :)

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *