MIN TRENINGSUKE

Treningen denne uken har vært helt insane, og jeg er så innmari STOLT av meg selv. Jeg har stått så på, vært aktiv i drysseviss av timer og gjør det som må til for å nå målene mine. Akkurat hva jeg har satt meg som mål kommer jeg ikke til å dele, men jeg har laget meg et kostholdsprogram selv som jeg følger og et treningsprogram jeg følger seks dager i uka. På søndager har jeg helt fri, viktig å la kroppen få hvile etter en aktiv uke.

Mandag:
40 minutter cardio + intervaller på mølle.
Fullkropps styrkeøkt.
En times powerwalk utendørs.
15 819 skritt.

Tirsdag:
En times sykkeltur.
1,5 timer cardio i skog.
17 801 skritt.

Onsdag:
7 km joggetur.
10 324 skritt.

Torsdag:
En time cardio på mølle.
Fullkropps styrkeøkt.
En times powerwalk utendørs.
20 019 skritt.

Fredag:
En time cardio på mølle.
To timers tur i Baneheia.
19 568 skritt.

Lørdag:
2,5 timer cardio i skog.
20 172 skritt.

ONE SPORTY WEEK

Jeg har satt meg et mål om at jeg skal ha minst 15 000 skritt hver eneste dag. Eneste dagen jeg ikke klarte det på var onsdag, men da hadde jeg vært hos tannlegen og var som dere vet helt i kjelleren. Ellers har ting gått strålende bra, om jeg skal si det selv ;-) Digger meg selv når jeg kommer i denne fighter modusen jeg er i nå, da kan ingenting stoppe meg og jeg gir meg ikke før jeg er ferdig. Jeg har fått meg en ny pulsklokke som motiverer meg så til de grader, og i følge den har jeg gitt 250% fem dager denne uken. YES! Deilig å føle seg litt sporty og flink igjen etter en sommer hvor jeg har latt latskapen nå nye høyder. Jeg er så innmari gira, og gleder meg allerede til mandag. Er denne spalten noe dere ønsker jeg skal fortsette med? Gi meg gjerne tilbakemeldinger ♥

45 kommentarer

  1. Kan du skrive et innlegg om pulsklokken din, hvordan den kan motivere og hvilke egenskaper klokken er. Jeg har f.eks kjøpt meg polar M430 i går. Men jeg visste ikke at den (muligens) teller skritt også? Spennende :)

  2. Kan du skrive et innlegg om pulsklokken din, hvordan den kan motivere og hvilke egenskaper klokken har?* Jeg har f.eks kjøpt meg polar M430 i går. Men jeg visste ikke at den (muligens) teller skritt også? Spennende :)

    1. kristinaandersen

      Da har du samme som meg. Den teller skritt automatisk når du har den på håndleddet :)

  3. JA til flere sånne spalter :D Hva slags pulsklokke har du kjøpt deg? Er du fornøyd med den? :)

    1. kristinaandersen

      Polar. Superfornøyd så langt! :D

  4. Wiii! Nå ble jeg motivert!!! Hvilken pulsklokke har du og hvor mye koster den? Jeg har en Fitbit men jeg savner polar pulsklokken som jeg hadde før:(

    1. kristinaandersen

      Polar M430 mener jeg den heter. Bare hatt den en uke, men digger den så langt :)

  5. Superbra jobba. Dette vil vi høre mer om! Personlig er jeg lei av at folk verken skal snakke om kropp og trening. En aktiv hverdag og kosthold er inspirerende!! I tillegg til dette representerer du normalen, og skal ikke akkurat gå ekstremt ut som feks. idrettsutøvere eller bikinifitness. Så ja, jeg synes du ikke skal være redd for å blogge om din vei til målet ditt – for der er du god 💪🏽❤️

    1. kristinaandersen

      Samme her, Mimmi :) De fleste av oss vil vel spise sunt og trene bra, eller hva? Ingen vits å lyve om det, som enkelte i bloggbransjen dessverre gjør. Ønsket om å være «sunt forbilde» skal ikke gjemme hva sannheten egentlig er. Bedre å være ærlig på disse tingene tenker jeg, så lenge man ikke påvirker i negativ retning. Klem

  6. Gøy med treningsmotivasjon!! Er superbra at du er så motivert for å nå dine mål, men ville vært litt forsiktig med tanke på beinhinnebetennelse. Om du ikke har løpt noe særlig i sommer og nå kjører på med løping seks dager i uken (og halvparten på veldig hardt underlag) så er det fare for skader! Om mølla er det beste alternativet for deg så ville jeg satt stigningen på minst 1, for å minske belastningen på legger og knær. Vær forsiktig, det beste er å begynne rolig og venne kroppen til treningsmengden og belastningen <3 Når det er sagt: Del gjerne flere treningsinnlegg, I like it!

    1. kristinaandersen

      Jeg løper lite, faktisk minimalt :) Favoritten min innen cardio er å stille mølla på 7 eller 8 i høyde, og gå på 6 i fart. Løper jeg for mye på mølla, kommer det betennelse med eeeen gang :p Haha! Takk søte deg <3

  7. Jeg er ikke så gira på slike innlegg, synes de er litt kjedelige, hehe.
    Kan du ikke heller skrive mer detaljert hva du gjorde ei økt? Slik som du gjorde før?
    Så får man inspo til nye øvelser og sånn 🙂

    1. kristinaandersen

      Det kan jeg gjøre. Legge inn øvelsene osv tenker du da?

      1. Denne henger jeg meg på! Hadde vært gøy å vite hvordan økten ser ut. Antall repetisjoner osv. :))

      2. Jaa! Legge ut hva du gjør på ei fullkroppsøkt liksom. 😄
        Er så gøy å høre om nye øvelser eller bli påminnet øvelser som har gått i glemmeboka. Det blir jeg skikkelig motivert av!
        Og noen uker kan det jo være musikktips, treningstøy, hvordan sette opp håret uten at det faller ut på lange cardioøkter, apper som funker til intervaller/trening, hvilke øvelser du elsker/hater og sånne ting liksom 🙂 Kan gjerne være treningsdagbok også altså, men jeg liker sånne litt mer «utfyllende» innlegg bedre 😁

  8. Kjempe bra innlegg! Motiverende 😄 Starter selv for fullt etter ferien i morgen 😅

    1. kristinaandersen

      Yay! Heia deg, Kathrine :D

  9. Synes ikke dette var så motiverende, flere timer med trening nesten hveer dag..? :( Etter tidligere erfaringer tror jeg ikke du holder ut mer enn 3-4 uker i dette tempoet. Sier heller ja takk til detaljerte innlegg med øvelser, ulike økter, bilder og videoer 😄

    Hva vil du oppnå når du trener en time styrke og en time cardio etter hverandre? Trener du for styrke, volum, kondis..?:) Vet du noe om hva kroppen blir stressa av, hvordan kortisol og fettforbrenning fungerer? Håper du samarbeider med pt eller noen som kan veilede deg 😊

  10. Kjempeflink du er! Jeg har også tenkt å skaffe meg en pulsklokke i morgen, tror det vil hjelpe meg på motivasjonen :-) Personlig likte jeg dette innlegget kjempegodt, så bare fortsett med det for min del.

  11. Spreka!:-) Fortsett gjerne med sånne innlegg! Det er veldig motiverende:-) Ser flere spør angående pulsklokka di, jeg er på jakt etter en aktivitetsklokke/pulsklokke, kan du kanskje skrive et innlegg om dine erfaringer med Polarklokka du har kjøpt?:-) Ha en fin søndag!

  12. Forsett med dette 😊😊
    Ha en fin uke😊👍🏼

  13. Synes slike innlegg er helt supre!! Litt av en aktiv uke du har gjennomført👏🏻 Kanskje et dumt spørsmål, men hva er forskjeller på cardio og powerwalk?

    1. kristinaandersen

      Går jeg cardio passer jeg på hvilken sone pulsen ligger i og pusher meg selv mer :)

  14. Hvorfor vil du ikke dele målene dine ?

  15. Ja til flere slike innlegg!:) gjerne mer detaljerte. Hvordan synes du polarklokka fungerer med puls på håndleddet? Har hatt 3 forskjellige fra polar, men med pulsbelte, mye lettere med puls på håndleddet da, så vurderer selv klokka di! :)

    1. kristinaandersen

      Syns den funker helt topp! Har tidligere hatt pulsklokke med pulsbelte, men jeg ble så lei av beltet at jeg endte opp med å ikke bruke klokka :p Såå etter min mening liker jeg best at pulsen er på håndleddet :)

  16. Jeg lurer på hvorfor du kjører på så sinnsykt med en gang? Er det et løp, en konkurranse eller noe du skal rekke?

    Grunnen til at jeg spør er at dette er litt i overkant for en mosjonist, hvor målet er å bli i bedre form på generell basis. Hvordan skal du greie å holde treningsgleden oppe over tid? Og hvordan skal du greie å spise nok til å ikke bare restituere, men også bygge kroppen sterkere?

    Ja- dette er kritiske spørsmål. Men jeg spør fordi jeg håper det er et bevisst valg, og ikke bare et desperat tiltak etter en lang ferie. Når du først deler en treningsplan synes jeg det er supert om du forklarer litt rundt hvorfor du trener som du gjør også :)

  17. Ja til både oppdatering på treningsfronten og innlegg om pulsklokka. Du inspirer meg til å bevege meg opp fra sofaen haha.

  18. Helt herlig og ja til sånne innlegg! Du er sporty som få nå, dette blir jo nesten litt for uoverkommelig for mange av oss. Du er super flink og hadde vært gøy med med kosthold også. Stå på videre. Klem fra meg til deg, hilsen Anja

    1. kristinaandersen

      Takk snille Anja!! <3

  19. Er redd du går altfor hardt ut, Kristina! Altså 40 min kardio, intervallar, fullkroppsøkt styrke OG 1 time powerwalk på same dag!? På lik linje med ein toppidrettsutøvar jo, om ikkje meir :p Mi meining er at kroppen din får for lite restitusjon med det opplegget du har satt opp. Ville hatt maks éi kardioøkt og éi styrkeøkt per dag, og til og med då trenar du på linje med f.eks. fitnessutøvarar som meg sjølv. Dette er berre meint som råd altså, så håpar du ikkje tek det ille opp :-) Kjekt at du har fått motivasjonen tilbake, men ville ha roa ned pittelitt og tenkt meir langsiktig så du ikkje går lei :-) Ynskjer min favorittbloggar ein fiiin søndag <3

    1. kristinaandersen

      Tar det ikke ille opp, hehe! Akkurat nå er jeg maks ivrig, jeg er «all in» eller «all out» person. Kjører på så lenge jeg syns det er gøy, og roer ned ettervært :D Klem

      1. Man kan gå all inn uten å overdrive.

  20. Hei , fine deg! Du inspirer veldig <3 Har gått opp mye i vekt det siste året pga sykdom og medisiner. Så tenker å begynne å trene, både for helsa og vekta. Sikkert dumt spm, men : om jeg skal gå ned i vekt, tror du cardio hadde vært det idelle å starte med? Feks bare det i starten, også stramme opp med styrke senere? Håper du vil svare på dette :)

    1. kristinaandersen

      Jeg aner ikke, Kari <3 Er ingen personlig trener, så ville nok hørt med noen som kan faget sitt :) Lykke til med treningen, klem!

    2. Kari; når du trener styrke forbrenner du også mer fett gjennom din daglige aktivitet (pga økt muskelmasse). Samtidig er kondisjonstrening også fint, fordi den er lettere å drive med over lengre tid. En kombinasjon er derfor å anbefale. Bare husk å ikke overdrive, og la kroppen hvile jevnlig.

      Jeg er ikke pt så rådfør deg gjerne med en ekspert for mer detaljert opplæring, dette er bare det min pt har lært meg.

      Kristina, dritbra at du er så motivert. Bare vær forsiktig så du ikke går på en smell igjen, dette virker veldig hardt for kroppen!

    3. Hei Kari, det viktigste for å gå ned i vekt er å forbrenne mer kalorier enn du inntar. Styrketrening øker muskelmassen, økt muskelmasse vil øke hvileforbrenningen din. Det beste er dermed å passe på kostholdet, og kaloriinntaket. Trening er supert, men finn heller en treningsform du trives med, fremfor å trene noe du hater og ikke klaret å holde ut med i mer enn 3-4 uker. :)

    4. Bygg muskler- da forbrenner du både under trening og du øker den generelle forbrenningen din. Dessuten er det enkelt regnestykke for å gå ned i vekt- energiinntaket må være mindre enn energiforbruket! Kosthold er alt, trening er en bonus:)

  21. Thea Norman

    Kjør på, dette motiverer <3

  22. Enig med Hege, Linn og Anita.

  23. Du er rå da!! <3 <3 Digger alt du poster jeg. Synes det er mye variasjon og nå som du har blitt litt mer personlig også – jeg synes du er helt kanon – rett og slett <3 Stor klem!

  24. Hei:-)
    Syntes også at dette var ekstremt mye. Og hele 6 dager?
    Men du gjør jo klart det du orker:-) Du er veldig flink:-)
    Jeg hadde «dætti» fort av da, hihi.

  25. Gjerne flere innlegg i denne kategorien iallefall 😃 Men istedenfor «bare» et sammendrag, så i tillegg til/eller istedenfor, komme med favorittøkter og øvelser 😊 Er enda mer inspirerende og gøy å teste ut nye øvelser, blir jo fort at man gjør det samme 😉 Og gjerne flere matinnlegg. Skjønner du ikke ønsker/burde dele din kostholdsplan da alt slikt er så individuelt, men tips til forskjellige måltider så kan man legge dette til sin egen hverdag slik det passer en best ☺️ Digger disse middagsuke-innleggene! Slipper man å tenke selv, haha 😄

  26. Jeg stemmer også for mer detaljerte innlegg med tips til øvelser osv 😊 Ellers kjøpte jeg meg også polar m439 rett før helgen, og det er så utrolig motiverende! Gir en detaljert tilbakemelding fra øktene, samt hverdagsaktivitet og søvnkvalitet. Anbefaler den til andre lesere – så at noen spurte 😉

  27. Du er jo helt rå! Jeg har selv blitt flinkere til å holde meg aktiv etter innkjøp av klokke, men jeg blir nesten sliten når jeg leser om opplegget ditt, haha!
    Men polarklokkene er helt fantastisk motiverende!
    Jeg blir fort litt irritert når jeg ligger på sofaen og har en liten seriemaraton når jeg kjenner klokka vibrerer og forteller meg «It’s time to move» haha!
    Men det funker, for jeg vil jo ikke ha noe inaktivitetsstempel, så det er bare å dra seg opp og røre på kroppen :-)

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *